Inbound Marketing skakar om sättet som världens ledande företag kommunicerar med sina konsumenter på. Denna nytänkande marknadsföring används för att locka till sig köpare genom innehåll, verktyg och tjänster, som du via data och statistik vet att de gillar.
Istället för att försöka sprida ditt budskap till individer som lärt sig att ignorera traditionell marknadsföring, så skapar du relevant och personifierat innehåll som de dras till. Vi har handplockat våra bästa Inbound Marketing tips för dig i utbildningsindustrin.
Som kursarrangör har du en unik uppsättning material till ditt förfogande , vilket andra branscher bara drömmer om. Kalkylblad, praktiska tester, innehåll skrivet av experter inom specifika ämnen och även onlinekurser som kan fånga kunder i medvetenhets- och övervägandefasen. Det ger dig en fördel när de sedan är redo att fatta ett beslut.
Genom att låsa delar av ditt innehåll för kunna att omvandla besökare till medlemmar så blir du experten inom det området. Det hjälper också ditt marknadsförings- och säljteam att nå ut till medlemmar senare.
Utbildningsindustrin i stort är sen på bollen inom digital marknadsföring. Det är alltså inte för sent att utveckla din databas av leads och urskilja dig själv från konkurrenterna genom att selektivt erbjuda låst utbildningsmaterial.
Det finns flera sätt att ta hand om dina leads och vår favorit inom utbildningsindustrin är genom lektioner. Genom en serie av exempelvis mejl, blogginlägg, presentationer eller videomaterial kan du hjälpa kunden att lösa ett meningsfullt problem.
Och det bästa av allt – som kursarrangör har du redan expertisen som krävs. Du kanske har öppna kurser inom kommunikation och i en serie på fem veckor delar du ett blogginlägg varje vecka med tips för att tala inför folk. Eller så arrangerar du internkurser och förser ledningar med information kring värdet av L&D-arbete. Vilka kurser du än erbjuder så är du personen som sitter på svaren som hjälper dina åhörare att lösa utmaningar.
Youtube har blivit en populär kanal för varumärkesbygge och allt fler marknadsförare har numera med det i sin innehållsstrategi. Vi vågar tro att inte heller kunderna är immuna mot den enorma migrationen mot videoinnehåll. Om du är intresserad av att utveckla en närvaro på Youtube, men är osäker på vilken typ av videos du ska dela, så har vi några hjälpande tips!
Prova informativa intervjuer med dina kursdeltagare, där de berättar vad de har lärt sig och hur de tänker implementera det i livet, samt intervjuer med experter där de delar med sig av ledande kompetenser inom just din bransch. Eller varför inte producera en video där du själv delar med dig av dina bästa råd från dina egna kurser.
Vill du veta mer? Kontakta oss!