Branschnyheter och marknadsföringstips för kursarrangörer

Träffa teamet – Hon driver trafik till era kurser!

Skriven av Gabriel Seidel | 2024-maj-29 14:31:32

Namn och ålder: 

Wilma Abrahamsson Hjärne, 29 år    

Titel: 

Digital Content Specialist  

Beskriv dig själv med tre ord:
 
Foodie, snäll och bokälskare

Vad har du för utbildning? 
Digital kommunikatör med inriktning sociala medier på Medieinstitutet 
 
Hur länge har du jobbat på Keystone? 
2,5 år


Hur hamnade du på Keystone?
 
Under min utbildning hade jag två praktikperioder och gjorde faktiskt båda två här på Keystone. Jag var så nöjd med den första perioden där mitt lärande fick stå i fokus och blev superglad när de ville ha mig som praktikant under den andra perioden också. Efter examen var jag ute på lite villovägar innan jag hittade hem till Keystone igen. 

 Vad innebär ditt jobb? 
Som content specialist har jag en ganska bred roll som innefattar många olika arbetsuppgifter. Bland annat skriver jag innehåll till våra sajter, skapar grafiskt material där jag har ett större ansvar och skapar innehåll till våra sociala medier. 

Hur hjälper du Keystones kunder? 
Mitt mål är att skriva innehåll som engagerar och driver trafik till kundernas kurser. Jag ger även tips och tricks kring bildval och hjälper våra kunder att på bästa sätt konvertera sina leads till kursdeltagare i klassrummen. 

Varför är ditt arbete viktigt för att utbildare ska hitta rätt studenter? 
Att hitta rätt vägar att marknadsföra sina utbildningar är inte alltid enkelt. Det handlar mycket om att förstå sin målgrupp. Genom att skapa content som tilltalar de kursdeltagare som kursarrangörer letar efter gör jag det enklare för båda. Jag har oftast det andra perspektivet – vad skulle jag som student velat veta om en kurs eller arrangör? Ett viktigt perspektiv som ibland kanske glöms bort. 

Berätta om en insats som du minns lite extra 
Jag höll ett webbinarium för våra kunder där jag berättade om vad som engagerar på sociala medier. Förutom att webbinariumet var väldigt uppskattat med besöksrekord, ledde det också till att jag skapade en TikTok utifrån mina egna riktlinjer som fick många visningar. I längden är det ju visningar på våra kunders kurser som räknas och förhoppningsvis ledde några av dem till faktiska kursdeltagare. 

 Vad är det bästa med ditt jobb?
Jag tycker det är roligt att jag får vara kreativ varje dag. Att ta fram och jämföra två olika bilder för att se vilken som ger mest för våra kunder är inte bara viktigt, det är också väldigt stimulerande. 

 Vad är mest utmanande med ditt jobb?
Det är en utmaning att behöva vara obekväm varje dag! Att tänka nytt är ett måste i det landskap kurssökande befinner sig i. Vi konkurrerar med ytorna vi också annonserar på, speciellt sociala medier, och där går det väldigt snabbt. Att hålla sig uppdaterad och att våga prova nya saker är ibland tufft! 

 Vad är ditt bästa marknadsföringstips?   
Jag brukar säga att om en bild inte får dig att känna något är det en dålig bild. Får en bild dig att känna något är det en okej bild. Får en bild dig att undra saker, då är det en bra bild.