Stick ut på kurser.se

marknadsföring

För att öka din synlighet på kurser.se är det viktigt att lägga lite extra kärlek på din företagspresentation och dina kursbeskrivningar. Genom ditt digitala skyltfönster är du sökbar och jämförbar dygnet runt. Om du tänker på vad du säger och hur du säger det, ökar du chansen att fånga och behålla användarnas uppmärksamhet.

Kort och koncist är ett vinnande koncept

Personer som besöker en webbsida stannar oftast längre om det ges en tydlig översikt över innehållet. Därför är kortfattat, målgruppsanpassat och lättläst nyckeln till en vinnande publicering. Här är checklistan att ha i bakhuvudet:

• Tydliga och beskrivande rubriker.
• Optimerad text utifrån bra nyckelord som beskriver kursen (max fem stycken).
• Texten är lättläst med korta stycken, mellanrubriker och gärna punktlistor.
• Alla eventuella frågor om kursen besvaras i texten.
• Alltid aktuell information – uppdatera så fort du har ett nytt startdatum.

Säg det med en bild

Bilder ger ett mer livfullt intryck och gör informationen mer lättsmält. Med rätt bild kan du förstärka känslan som förmedlas i texten. Varje företagspresentation och kurs bör innehålla minst en högupplöst bild som känns relevant för kursen.

Video – viktigare än du tror

YouTube är idag världens största sökmotor för video. Video växer explosionsartat och användare tittar på allt från how to-guider till utförliga video-recensioner av olika produkter. Med video kan du aktivera helt andra känslor än vad du kan göra med text. För dig kan det innebära att du kompletterar din presentation med en video som förklarar eller visar delar från din kurs, eller där tidigare deltagare får berätta om deras upplevelser av kursen. Med video kan du stärka ditt varumärke och öka chanserna till konvertering.

video


Recensioner hjälper dig att sticka ut

kurser.se är Sveriges största jämförelsesite för fritidskurser. Med recensioner ökar du din exponering i våra sökresultat. Genom att uppmana tidigare kursdeltagare att recensera dina kurser kan du även hjälpa framtida kursdeltagare i sin beslutsprocess.

Följ upp

En bra publicering leder ofta till både intresseanmälningar och bokningsförfrågningar. Öka bokningsfrekvensen genom att ringa eller maila personen som lämnat en intresseanmälan så snart som möjligt, men senast inom en till två arbetsdagar.

» Fler tips på hur du tar hand om dina leads.

Satsa på att synas

Ta reda på när din viktigaste period är och satsa på att synas mer genom annonsering i Nyhetsbrev, Priority listing, Riktat utskick eller någon annan av våra tjänster. Prata med oss för att få tips och vägledning för din verksamhet!

 

Vill du ha hjälp att marknadsföra dina kurser? Kontakta oss så berättar vi mer! 

Boka ett möte